Ofte stilte spørsmål om Hangcha maskiner:

Det lyser en rød diode med en skiftenøkkelindikator på min Hangcha snile, er det noe galt?

Så lenge dioden lyser konstant så indikerer maskinen ingen feil. Om dioden blinker vil den blinke i sekvenser for å indikere feilkoder på maskinen. Kontakt vår servicetelefon 69 10 21 50.

Det lyser rødt i batteriindikatoren på min Hangcha snile, lader ikke maskinen?

Batteriindikatoren lyser rødt uansett strømnivå på batteri. Indikatoren vil lyse på høyre side av indikatoren ved fulladet batteri og gradvis flytte seg til venstre ved utladning av batteriet. En liten diode på innsiden av luftgitteret på venstre side av maskinen indikerer ladestatus; rød ved lading/grønn ved fulladet batteri.

Laderen til min elektriske truck lader ikke batteriet på trucken.

Dobbeltsjekk at det er spenning i veggkontakt, ved feilkode E21 – Mains fault på lader indikerer denne at det er problemer med spenning i veggkontakt. Se etter feilkoder i panelet og sjekk opp imot medfølgende brukermanual.

Min Hangcha CDD16 stabler løfter bare 2 meter høyt, hvorfor?

Påse at gaffelgrind er vippet ned. Med denne vippet opp vil du kun løfte gaflene ca 2 meter høyt.

Hva slags sertifisering har HANGCHA?

Alle HANGCHA maskiner er CE sertifisert etter Europeisk standard.
HANGCHA har også ISO 9000 sertifisering og ISO 14000 sertifisering, som står for kvalitetsstyring og for arbeid/produksjon for miljø.

Ofte stilte spørsmål om LGMG:

Hvem er LGMG?

LGMG er en av verdens ledende liftprodusenter og har gjennom tiden fått 46 års erfaring med produksjon av lifter, hvor kvalitet, sikkerhet, miljø og effektivitet har hvert i fokus fra starten av.

LGMG er søsterselskap til Volvo og Sandvik, og har felles forsknings- og kvalitetssenter.

Hvordan er standarden på lakkeringen?

Hver lift er sprøytet med miljøvennlig kvalitetslakk. Lakken er elektroforetisk, som sikrer høy korrosjonsbestandighet. Dette gir liften et langvarig godt utseende og forhindrer rust i meget stor grad.

Innvendig lakkering av sakser forhindrer usynlige rustskader.

Ofte stilte spørsmål om transport og frakter:

Kan jeg returnere et produkt?

Maskiner/trucker og/eller spesialbestilte produkter har ingen returrett.

Alle produkter som er bestilt i nettbutikken har returrett. Dersom kjøper benytter seg av angreretten ved retur, står kjøper selv for returfrakt.

Hvor lang leveringstid har dere?

Transporttiden er normalt kort, og som regel kan utstyr og deler ankomme kunde senest 48 timer etter vi har avlevert varen til transportør.

Trucker som spesialbestilles/som ikke er på lager vil få kjapt estimert leveringstid fra fabrikk. Dette varierer etter hvor mye ønsker kunden har.

Er det mulig å hente varene selv?

Kjøper har full mulighet til å benytte seg av egen opphenting uten tilleggsgebyr fra Ådalen Truck AS.

Fraktbetingelser er da ExW iht. IncoTerms

Har dere maskiner på lager?

Alt av utstyr skal til enhver tid være på lager, og være klart for rask sending. Våre mest solgte maskiner prøver vi å alltid ha tilgjengelig på lager, men er de ikke på lager er det normalt kort tid til neste leveranse.

Ofte stilte spørsmål vedrørende liftutleie:

Maskinen min har stoppet og jeg trenger hjelp fort. Hva skal jeg gjøre?

Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe våre kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 69 10 21 50.

Støttebein på tilhengermontert lift er nede men liften virker ikke, hva er galt?

Sjekk at indikatorlampe på display nede på bakken lyser.

Støttebein på lift går ikke opp, hva er galt?

Kontroller at bommen er helt nede. Av sikkerhetsgrunner kan støttebein flyttes/løftes dersom bommen ikke er helt nede.

Liften lader ikke

Sjekk at du har satt i riktig kontakt. De fleste lifter har innebygget skjøteledning fra bakke til kurv, dette er ikke en ladekabel.

Ofte stilte spørsmål om kurs:

Hvor holder dere kurs?

Vi holder som standard alle kurs i våre lokaler i Sarpsborg. Men vi kan og holde bedriftsinterne kurs på ønsket plass, etter kundenes ønsker.

Vår adressen er:
Trøskenveien 36
1712 Grålum

Hvilke typer sertifikater kan vi ta hos dere?

Ådalen Truck holder kurs for personløftere, fallsikringskurs, gaffeltruck inntil 10 tonn(T1-T4), gaffeltruck over 10 tonn(T5-T8) og Teleskoptruck kurs (C1 og C2).

Når holder dere kurs?

Vi holder kurs for lift fast annenhver onsdag, og truck omtrent månedlig.

Se kurskalender for lift her.
Se kurskalender for gaffeltruck her.
Se kurskalender for teleskoptruck her.

Jeg har mistet mitt lift/truck sertifikat, hva gjør jeg?

Dersom du har mistet ditt sertifieringsbevis kan du bestille nytt her: www.sfs.no

Hvor lenge varer et kurs?

Lengden på kurset avhenger av hvilken type kurs du tar.

Lift kurs holdes normalt på dagtid, og varer stort sett fra 8.00-14.00.
Truckfører kurs går over to dager, og varer normalt fra 8.00-15.00 de to dagene.
Teleskoptruck kurs holdes ofte kort tid etter et truckfører kurs, og er gjort ferdig på en ettermiddag. Normalt fra 15.00-16.00.

Ofte stilte spørsmål om Hangcha maskiner:

Det lyser en rød diode med en skiftenøkkelindikator på min Hangcha snile, er det noe galt?

Så lenge dioden lyser konstant så indikerer maskinen ingen feil. Om dioden blinker vil den blinke i sekvenser for å indikere feilkoder på maskinen. Kontakt vår servicetelefon 69 10 21 50.

Det lyser rødt i batteriindikatoren på min Hangcha snile, lader ikke maskinen?

Batteriindikatoren lyser rødt uansett strømnivå på batteri. Indikatoren vil lyse på høyre side av indikatoren ved fulladet batteri og gradvis flytte seg til venstre ved utladning av batteriet. En liten diode på innsiden av luftgitteret på venstre side av maskinen indikerer ladestatus; rød ved lading/grønn ved fulladet batteri.

Laderen til min elektriske truck lader ikke batteriet på trucken.

Dobbeltsjekk at det er spenning i veggkontakt, ved feilkode E21 – Mains fault på lader indikerer denne at det er problemer med spenning i veggkontakt. Se etter feilkoder i panelet og sjekk opp imot medfølgende brukermanual.

Min Hangcha CDD16 stabler løfter bare 2 meter høyt, hvorfor?

Påse at gaffelgrind er vippet ned. Med denne vippet opp vil du kun løfte gaflene ca 2 meter høyt.

Ofte stilte spørsmål om LGMG:

Det lyser feilkode 68 i panelet, hva er feil?

Feilkode 68 indikerer lav spenning på batteriene. Lad opp liften og forsøk igjen. Om feilkoden ikke forsvinner, kontakt servicetelefon 69 10 21 50.

Ofte stilte spørsmål om transport og frakter:

Ofte stilte spørsmål vedrørende liftutleie:

Maskinen min har stoppet og jeg trenger hjelp fort. Hva skal jeg gjøre?

Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe våre kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 69 10 21 50.

Støttebein på tilhengermontert lift er nede men liften virker ikke, hva er galt?

Sjekk at indikatorlampe på display nede på bakken lyser.

Støttebein på lift går ikke opp, hva er galt?

Kontroller at bommen er helt nede. Av sikkerhetsgrunner kan støttebein flyttes/løftes dersom bommen ikke er helt nede.

Liften lader ikke

Sjekk at du har satt i riktig kontakt. De fleste lifter har innebygget skjøteledning fra bakke til kurv, dette er ikke en ladekabel.

Ofte stilte spørsmål om maskinservice:

Maskinen min har stoppet og jeg trenger hjelp fort. Hva skal jeg gjøre?

Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe våre kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 69 10 21 50.

Jeg behøver deler til min maskin, får dere tak i dette?

Vi skaffer alt av deler til gaffeltrucker, lifter og teleskoptrucker samt mange flere maskiner, ikke nøl med å ta kontakt. Send en forespørsel HER eller ring 69 10 21 50.

Ofte stilte spørsmål om kurs:

Fant du ikke svar på ditt spørsmål?

– Ta kontakt med kundeservice på telefon 69 10 21 50, eller via vårt kontaktskjema!

Kontaktinformasjon

Kontakt oss