FAQ – Ofte stilte spørsmål

Ja, vi har mange gode referanser. Vi er med HANGCHA i dag en av de største truckleverandørene i Norge. Sjekk gjerne våre referanse sider, eller ta kontakt med oss!

Ved leasing av gaffeltruck, slipper man å binde opp kapital, og kan dermed styrke økonomien på andre måter. Ved inngått leasing av diesel gaffeltruck betaler man en lav månedskostnad over avtalt periode. Gaffeltrucken leases ned til kr 0,-.

Ja. De siste årene har utviklingen hvert enorm på alle måter, og vi ser spesielt en god utvikling når det kommer til lading, som før var noe tungvindt på f.eks byggeplasser. Våre elektriske gaffeltrucker vil levere fullt ut som en annen diesel truck iløpet av en normal arbeidsdag.

Med elektrisk gaffeltruck med Lithium batterier sikrer du enda lenger driftstid, samt langt raskere ladetid. Dermed vil arbeidstiden bli sterkt styrket! Våre Lithium Gaffeltrucker leveres også med 5 års garanti på batteri.

Ja, våre elektriske gaffeltrucker leveres alltid med lader.

a, den har store drivhjul så kan kjøres ute men det bør være fast underlag. Dersom man skal kjøre i gjørmete og mer ulent terreng anbefaler vi terreng truck! Skal den kjøres ute i tøffere klima, med salt sjø osv. anbefaler vi at du kjøper en av våre gaffeltrucker med skikkelig tectylbehandling.

Ofte stilte spørsmål om LGMG:

LGMG er en av verdens ledende liftprodusenter og har gjennom tiden fått 46 års erfaring med produksjon av lifter, hvor kvalitet, sikkerhet, miljø og effektivitet har hvert i fokus fra starten av.

LGMG er søsterselskap til Volvo og Sandvik, og har felles forsknings- og kvalitetssenter.

Hver lift er sprøytet med miljøvennlig kvalitetslakk. Lakken er elektroforetisk, som sikrer høy korrosjonsbestandighet. Dette gir liften et langvarig godt utseende og forhindrer rust i meget stor grad.

Innvendig lakkering av sakser forhindrer usynlige rustskader.

Ofte stilte spørsmål vedrørende liftutleie:

Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe våre kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 69 10 21 50.

Sjekk at indikatorlampe på display nede på bakken lyser.

Kontroller at bommen er helt nede. Av sikkerhetsgrunner kan støttebein flyttes/løftes dersom bommen ikke er helt nede.

Sjekk at du har satt i riktig kontakt. De fleste lifter har innebygget skjøteledning fra bakke til kurv, dette er ikke en ladekabel.

Ofte stilte spørsmål om Hangcha maskiner:

Så lenge dioden lyser konstant så indikerer maskinen ingen feil. Om dioden blinker vil den blinke i sekvenser for å indikere feilkoder på maskinen. Kontakt vår servicetelefon 69 10 21 50.

Batteriindikatoren lyser rødt uansett strømnivå på batteri. Indikatoren vil lyse på høyre side av indikatoren ved fulladet batteri og gradvis flytte seg til venstre ved utladning av batteriet. En liten diode på innsiden av luftgitteret på venstre side av maskinen indikerer ladestatus; rød ved lading/grønn ved fulladet batteri.

Dobbeltsjekk at det er spenning i veggkontakt, ved feilkode E21 – Mains fault på lader indikerer denne at det er problemer med spenning i veggkontakt. Se etter feilkoder i panelet og sjekk opp imot medfølgende brukermanual.

Påse at gaffelgrind er vippet ned. Med denne vippet opp vil du kun løfte gaflene ca 2 meter høyt.

Ofte stilte spørsmål om transport og frakter:

Maskiner/trucker og/eller spesialbestilte produkter har ingen returrett.

Alle produkter som er bestilt i nettbutikken har returrett. Dersom kjøper benytter seg av angreretten ved retur, står kjøper selv for returfrakt.

Transporttiden er normalt kort, og som regel kan utstyr og deler ankomme kunde senest 48 timer etter vi har avlevert varen til transportør.

Trucker som spesialbestilles/som ikke er på lager vil få kjapt estimert leveringstid fra fabrikk. Dette varierer etter hvor mye ønsker kunden har.

Kjøper har full mulighet til å benytte seg av egen opphenting uten tilleggsgebyr fra Ådalen Truck AS.

Fraktbetingelser er da ExW iht. IncoTerms

Alt av utstyr skal til enhver tid være på lager, og være klart for rask sending. Våre mest solgte maskiner prøver vi å alltid ha tilgjengelig på lager, men er de ikke på lager er det normalt kort tid til neste leveranse.

Ofte stilte spørsmål om kurs:

Vi holder som standard alle kurs i våre lokaler i Sarpsborg. Men vi kan og holde bedriftsinterne kurs på ønsket plass, etter kundenes ønsker.

Vår adressen er:
Trøskenveien 36
1712 Grålum

Ådalen Truck holder kurs for personløftere, fallsikringskurs, gaffeltruck inntil 10 tonn(T1-T4), gaffeltruck over 10 tonn(T5-T8) og Teleskoptruck kurs (C1 og C2).

Vi holder kurs for lift fast annenhver onsdag, og truck omtrent månedlig.

Se kurskalender for lift her.
Se kurskalender for gaffeltruck her.
Se kurskalender for teleskoptruck her.

Dersom du har mistet ditt sertifieringsbevis kan du bestille nytt her: www.sfs.no

Lengden på kurset avhenger av hvilken type kurs du tar.

Lift kurs holdes normalt på dagtid, og varer stort sett fra 8.00-14.00.
Truckfører kurs går over to dager, og varer normalt fra 8.00-15.00 de to dagene.
Teleskoptruck kurs holdes ofte kort tid etter et truckfører kurs, og er gjort ferdig på en ettermiddag. Normalt fra 15.00-16.00.

Ofte stilte spørsmål om Hangcha maskiner:

Så lenge dioden lyser konstant så indikerer maskinen ingen feil. Om dioden blinker vil den blinke i sekvenser for å indikere feilkoder på maskinen. Kontakt vår servicetelefon 69 10 21 50.

Batteriindikatoren lyser rødt uansett strømnivå på batteri. Indikatoren vil lyse på høyre side av indikatoren ved fulladet batteri og gradvis flytte seg til venstre ved utladning av batteriet. En liten diode på innsiden av luftgitteret på venstre side av maskinen indikerer ladestatus; rød ved lading/grønn ved fulladet batteri.

Dobbeltsjekk at det er spenning i veggkontakt, ved feilkode E21 – Mains fault på lader indikerer denne at det er problemer med spenning i veggkontakt. Se etter feilkoder i panelet og sjekk opp imot medfølgende brukermanual.

Påse at gaffelgrind er vippet ned. Med denne vippet opp vil du kun løfte gaflene ca 2 meter høyt.

Ofte stilte spørsmål om LGMG:

Feilkode 68 indikerer lav spenning på batteriene. Lad opp liften og forsøk igjen. Om feilkoden ikke forsvinner, kontakt servicetelefon 69 10 21 50.

Ofte stilte spørsmål om transport og frakter:

Ofte stilte spørsmål vedrørende liftutleie:

Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe våre kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 69 10 21 50.

Sjekk at indikatorlampe på display nede på bakken lyser.

Kontroller at bommen er helt nede. Av sikkerhetsgrunner kan støttebein flyttes/løftes dersom bommen ikke er helt nede.

Sjekk at du har satt i riktig kontakt. De fleste lifter har innebygget skjøteledning fra bakke til kurv, dette er ikke en ladekabel.

Ofte stilte spørsmål om maskinservice:

Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe våre kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 69 10 21 50.

Vi skaffer alt av deler til gaffeltrucker, lifter og teleskoptrucker samt mange flere maskiner, ikke nøl med å ta kontakt. Send en forespørsel HER eller ring 69 10 21 50.

Ofte stilte spørsmål om kurs:

Fant du ikke svar på ditt spørsmål?

– Ta kontakt med kundeservice på telefon 69 10 21 50, eller via vårt kontaktskjema!

Kontaktinformasjon

Kontakt oss